כפונות (כפות ידיים קטנות) אוחזות כפונות רגליים

תרגול תהליך למידה זה טוב לגזים אבל לא רק….

לפני מספר שבועות הגעתי לאמא שמתוסכלת מכך שהילד שלה פשוט לא מסוגל להניח ראש. אמנם אין פתרונות קסם אבל בהחלט יש פתרונות והם טמונים בעבודה נכונה, עקביות והתמדה!

תמיד כשאני מגיעה לבית חדש אני מבצעת אבחון בפן התפקודי והחושי- סנסומוטורי וביומכני, כלומר אני מאבחנת את יכולות התנועה של התינוק ואת היכולות התחושתיות שלו והאם קיימת אצלו רגישות למגע מסוים כדי שאוכל לתת מענה מדויק גם בפן התחושתי וגם בפן המוטורי.

היום, אחרי עבודה במשך שבועיים הוא יודע להניח, להתמסר ולהרפות, אחד התהליכים שלימדתי במפגש הוא "כפונות (כפות קטנות) ידיים אוחזות כפונות רגליים"

מה שהתנוחה מאפשרת כל כך רחב:

עבודה על הטמעת קו האמצע

הארכה של שרירי הגב

ריכוך אזור השכמות,

מרחב תנועה גדול יותר וארגון נכון יותר של שכיבה על הבטן

וכמובן, הדובדבן שבקצפת- הנחת הראש, הנעה איטית של הידיים מעט מטה ומעלה תעזור לתינוק להבין את הקשר בין השרירים הזוקפים לשרירים הכופפים וזה אחד המרכיבים החשובים והבסיסיים ליכולת הנחת הראש.

שירון 🤍

עוד מאמרים שלי

הקשבה ולא רק עם האוזניים

הקשבה היא לא משהו שעושים רק עם האוזניים, יש המון סנסורים שמשתתפים בפעולה הזאת. אם נלמד להקשיב באמת, נרגיש, נפתח את הלב ולא נחכה לענות,

שילוב תהליכים בסדר היום

הנה כמה תהליכים שאני ממליצה לשלב בסדר היום שלכן: תהליך מגע עמוק – גם בזמן ערות וגם בזמן שינה. מגע עמוק נותן תחושת ביטחון, אל

Open chat
דילוג לתוכן