חפץ מעבר זה יופי של דבר

חפץ מעבר מסייע לתינוק ולפעוט להירגע במצבי מעבר. אם אינו רגיל, ניתן להרגיל אותו לחפץ כזה ואף מומלץ. מצאו חפץ נעים, בטיחותי שאפשר לשכפל במקרה שילך לאיבוד , אני הכי אוהבת לעבוד עם חיתול בד כי לכולנו יש הרבה ממנו בבית…איך הוא ילמד שזה חפץ מעבר?

בכדי לעזור לתינוק להתחבר אליו ולהבין שהוא מסמל את ההורה "לבשו" את החפץ במשך כמה שעות על מנת שיספוג את ריח הגוף שלכם והציעו את חפץ המעבר לילדכם כשהוא נינוח.

תכנון מראש: מה שחשוב זה לזכור לעבוד עם חפץ המעבר בצורה מושכלת, מוגדרת ובעלת גבולות ברורים בכדי לא לייצר מצב בו התינוק או הפעוט מפתחים תלות .

מצד אחד "שמיכת הביטחון" כמו שמכנים את חפץ המעבר לעיתים מאפשרת עוגן כאשר עולה קושי כמו פרידה בבוקר מההורה בגן, כניסה למיטה ופרידה מתדר העירנות או כל קושי נקודתי ויש לה תפקיד חשוב בהתפתחות הרגשית של הילד שלכן.

ומצד שני כולנו מכירות את הילדים האלו שה"שמיכי" דבוקה אליהם והם לא מסוגלים לזוז בלעדיה אז כמו שאני תמיד אומרת…. אנחנו ההורים מהווים את הציר המרכזי בהובלת התינוק והילד ולכן נהייה ברורים ובכך נייצר גבולות אותם מכיר הילד ובהם קל לו להתנהל.

עוד מאמרים שלי

הקשבה ולא רק עם האוזניים

הקשבה היא לא משהו שעושים רק עם האוזניים, יש המון סנסורים שמשתתפים בפעולה הזאת. אם נלמד להקשיב באמת, נרגיש, נפתח את הלב ולא נחכה לענות,

שילוב תהליכים בסדר היום

הנה כמה תהליכים שאני ממליצה לשלב בסדר היום שלכן: תהליך מגע עמוק – גם בזמן ערות וגם בזמן שינה. מגע עמוק נותן תחושת ביטחון, אל

Open chat
דילוג לתוכן