הקשבה ולא רק עם האוזניים

הקשבה היא לא משהו שעושים רק עם האוזניים, יש המון סנסורים שמשתתפים בפעולה הזאת.

אם נלמד להקשיב באמת, נרגיש, נפתח את הלב ולא נחכה לענות, לא נחכה להגיב אלא נהיה ברגע יחד עם בן הזוג או עם התינוק שלנו, נפשוט את בגדינו ונלבש את בגדיו ורק לכמה רגעים ממש נתבונן בסיטואציה מנקודת מבטו נשמע גם את המענה שהוא מחפש ונוכל לדעת לתת לו באופן מדויק מענה לצורך.

כל תינוק נולד עם היכולת להירדם בעצמו אבל ישנם דברים שמערערים את היכולת שלו.

בכדי להרדים תינוק צריך לדעת להרפות פיזית ומנטלית.

לעצום את העיניים למרות כל הגירויים המעניינים סביבו, זה לא לגמרי פשוט ולכן יהיו תינוקות שיתקשו בכך, יקטרו, יניעו את הגפיים ויקח להם איזשהו פרק זמן להירדם או שיפצחו בבכי ויזדקקו לעזרה בתהליך ההרפיה.

הרבה אמהות שאני פוגשת מספרות לי שהן לא ידעו שזה בכלל אפשרי ולכן חשוב היה לי לכתוב לכן היום שכל תינוק יכול להרדם לבד!

בשורה משמחת, נכון?

במח יש מנעד תדרי עירות: בין העירנות לשינה יש כל מיני שלבי ביניים (זה לא שחור ולבן) כמו לדוגמה: שיעמום, נים לא נים, התעפצות, בהייה וכל המילים האלו שמתארות את ההרפייה בדרך לשינה. 

בכדי להכנס לשינה התינוק צריך באופן מדורג לרדת ברמת העירנות הפיזית והמנטלית שלו 

תכלס… מה לעשות?

להוריד אותו ברמת העירנות עם עזרה, כך הוא מקבל את הסיוע הנדרש לו בחלק משלבי העירנות.

אנחנו רוצות כבר מגיל לידה ללמד את התינוק שאנחנו כאן לסייע כשזה לא מתאפשר, אני מזהה את הנקודה בה הוא מתקשה, נותנת מענה לקושי ומייצרת פתרון לתווך הארוך כי אני לא לוקחת ממנו את היכולת להרדם בעצמו אלא משכללת את היכולות הקיימות.

לפני השינה נייצר סיטואציה מותאמת:

1. נוריד גירויים ויזואלים

2. נעניק גירוי מקרב שינה כמו לדוגמה: עיסוי טוב, כניסה למנשא (בלי להרדים שם), נשיר שיר מונוטוני או נחזיק באנכי/ערסול ונטייל מספר דקות באופן איטי ומשעמם.

3. נקפיד לתזמן את ההרדמה לזמן הנכון ולא נמשוך את העירות מעבר לחלון ההזדמנויות המטאבולי (אם התינוק מראה סימני עייפות זה אומר שבדיוק פיספסת)

4. נזכור לנשום עמוק ולשמור על השקט הפנימי שלנו כי תינוקות מרגישים אותנו 

5. בהורדה אל המיטה נשלב מגע או ליטוף שיעזור לתינוק בשלב האחרון.

6. ניקח צעד אחורה ונסתכל, אם הוא בוכה ניגש וננסה לעזור במגע, קול ותנועה שעוברת דרך כל עמוד השדרה בטפיחות איטיות מכיוון האגן.

עדיין לא מצליחה להרדים במיטה?

למפגש משנה חיים צרי עימי קשר!

עוד מאמרים שלי

הקשבה ולא רק עם האוזניים

הקשבה היא לא משהו שעושים רק עם האוזניים, יש המון סנסורים שמשתתפים בפעולה הזאת. אם נלמד להקשיב באמת, נרגיש, נפתח את הלב ולא נחכה לענות,

שילוב תהליכים בסדר היום

הנה כמה תהליכים שאני ממליצה לשלב בסדר היום שלכן: תהליך מגע עמוק – גם בזמן ערות וגם בזמן שינה. מגע עמוק נותן תחושת ביטחון, אל

Open chat
דילוג לתוכן