החזקת חפץ – מתי, כמה ואיך?

איך לעודד את התינוק שלך להחזיק חפץ בעצמו? מתי זה הזמן הנכון וכמה זה חשוב?

למרבה ההפתעה, כמו שאנחנו מדברות על להרגיל את התינוקות שלנו לשינה מגיל לידה, יש דברים שניתן לעשות ממש מהימים הראשונים כדי לעודד ולהכין את התינוק שלנו להחזקת חפץ באזור גיל 3-5 חודשים.

אז מה עושים?

1.תנוחת הערסול : 

נכון, זה נשמע שזה הפתרון להכל אבל תאמינו או לא בתנוחת הערסול קיימים פתרונות לכל כך הרבה דברים: לגזים, לשחרור והרגעה, ליכולת של התינוק שלך להניח ראש וכן גם להחזקת חפצים. למה? כי בתנוחת הערסול כאשר היא מבוצעת בצורה נכונה אחד מהיתרונות הם היכולת של התינוק שלך להכיר את קו האמצע שלו וכך גם את האפשרות להחזיק חפץ בצורה יציבה.

2.קשר עין יד:

אחזי בחפץ שאת רוצה שהתינוק שלך יתפוס. לאחר שיצר קשר עין עם החפץ קרבי אותו אל כף היד וגעי בה. משם העבירי את מגע החפץ למרכז בית החזה, משם לפה ושוב הציגי אותו בפניו. עובד כמו קסם!

3.ידיים אוחזות רגליים:

תנוחה נוספת שאפשר לבצע כבר מההתחלה, בשכיבה על הגב: הביאי את שתי כפונות הרגליים והידיים למרכז הגוף ואחוזי בהן. בנוסף לכל יתרונות של התרגיל הזה גם כאן התינוק שלך ילמד להבחין בקו האמצע שלו.

שימוש בפוף: התינוק נמצא בתנוחה שעוזרת לו להרחיק בין השכמות – פעולה שתעזור לו להחזיק חפץ באופן טוב וקל יותר לכשיגיע הזמן.

זה יכול לקרות בגיל 3 חודשים ויכול לקרות מעט אחרי, 

ככל שנעודד אותו על ידי הפעולות האלו וככל שנתמיד לבצע אותן ככה הסיכוי שהדבר יקרה בגיל מוקדם יותר ובצורה נכונה של החזקת הגוף והחפץ.

עוד מאמרים שלי

הקשבה ולא רק עם האוזניים

הקשבה היא לא משהו שעושים רק עם האוזניים, יש המון סנסורים שמשתתפים בפעולה הזאת. אם נלמד להקשיב באמת, נרגיש, נפתח את הלב ולא נחכה לענות,

שילוב תהליכים בסדר היום

הנה כמה תהליכים שאני ממליצה לשלב בסדר היום שלכן: תהליך מגע עמוק – גם בזמן ערות וגם בזמן שינה. מגע עמוק נותן תחושת ביטחון, אל

Open chat
דילוג לתוכן